RGB/FPU/interpol./3in1



  • Hiho

    Mir geht es um die interpolation von RGB werten. Und zwar kann man das ja auch per MMX machen, was aber wegen dem <emms> nicht optimal ist. Nu habe ich gelesen das man mit der FPU 3 interpolationen mit einem streich erledigen kann.

    http://www.flipcode.com/cgi-bin/msg.cgi?showThread=00003713&forum=3dtheory&id=-1
    "In doing the bilinear interpolation, we used 4 bits of precision, and used the FPU to multiply 3 numbers at the same time (R, G, and B for each of the four pixels) by placing all three in the mantissa of the FPU number with sufficient space in between to make sure no overflow would occur. The weights to multiply by were looked up in a small table, so the bilinear interpolation pretty much boiled down to some data movement and FMUL and FADD."

    Kann mir jemand genauer erklären wie das funktioniert? 😕

    [ Dieser Beitrag wurde am 19.06.2002 um 14:56 Uhr von mondo editiert. ]



  • *push*
    Schon alle im Urlaub?


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