Problem mit tut von snorre-dev.com



  • Hallo,
    ich hab gerade angefangen das Directx8 Tut von snorre-dev.com zu lesen.
    Aber gleich beim ersten Code hab ich ein Problem...

    Ich verwende Directx 9 (ich hab den code natürlich angepasst nur:
    die Funktion D3DXGetErrorStringA() gibt es anscheinend nicht in Directx 9
    und ich habe auch auf anhieb nichts vergleichbares gefunden (ich hab auch im SDK geguckt und die Board-Suche sagt _mir_ auch nichts.

    PS: Wenn ich die Funktion herausnehme compilet er wunderbar...

    MfG: ein_brot



  • Scheinbar dummer Tipp: Lass es weg und gib die Zahl des Fehlercodes aus. Das kann man es zur Not auch nachschlagen, wenn du keine Zugriff auf diese ider eine ähnliche Funktion hast.

    Bye, TGGC



  • [quote=MS DX9 SDK]

    Microsoft DirectX 9.0 
    DXGetErrorString9 Function
    
    --------------------------------------------------------------------------------
    
    Returns the name associated with an error code. This method is designed to handle error codes from all the Microsoft® DirectX® components and Microsoft Win32® functions.
    
    Syntax
    
    TCHAR *DXGetErrorString9(          HRESULT hr
    );
    Parameters
    
    hr
    [in] Any HRESULT return code from Microsoft Direct3D®, Microsoft DirectPlay®, Microsoft DirectMusic®, Microsoft DirectSound®, Microsoft DirectInput®, and Microsoft DirectShow®. 
    Return Value
    
    If successful, this function returns a pointer to a string that contains the name of the error code. If Unicode is set, DXGetErrorString9 will return a Unicode string. Otherwise, it will return an ANSI string. 
    
    Remarks
    
    This function is designed to retrieve the text equivalent of a DirectX error message from a Direct3D, Direct3D extensions (D3DX), DirectPlay, DirectInput, DirectMusic, or DirectSound method. For example, if you set hr to 0x88760686, DXGetErrorString9 returns D3DERR_DEVICELOST.
    
    If an error code maps to more than one text string, DXGetErrorString9 returns a generic string. For example, there are several DirectX error codes, such as DIERR_OUTOFMEMORY, that indicate that you are out of memory, and all map to the same value. If you set hr to any of these codes, DXGetErrorString9 will return E_OUTOFMEMORY.
    
    This method handles all DirectX components including: Direct3D, DirectInput, DirectSound, DirectMusic, DirectShow, DirectPlay, and standard Win32 errors.
    
    This function supports Unicode and ANSI strings.
    
    This function supports Win32 Winerror.h error codes.
    
    Function Information
    
    Header dxerr9.h 
    Import library dxerr9.lib 
    Minimum operating systems Windows 98
    

    [/quote]


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